FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Någon som vet hur man stoppar windows omstart?
Man trycker på "Finish"-knappen efter en installation och glömde läsa "restart windows". Alla viktiga dokument som man inte sparat..Nooooooo!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har din dator inte restartat än menar du? Det borde ju vara för sent nu efter ditt inlägg här...?!?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() EDIT: Skum quote |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Skriv ett bat-skript och lägg i snabbstartfältet.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Administratör
|
Hmm... redigera försvann snabbt där..
Ett bat-skript som innehåller shutdown -a
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tackar
![]() shutdown -a är nog det som jag behöver. Tryckte annars frenetistk på esc eller ctrl+c. Jupp den har redan restartat. Som tur var så var det inte så farligt. Fast det kunde varit värre ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Lät min dator stå på över natte, hade glömt att spara en del saker, och så uppdaterade den sig automatiskt under natten och startade om.
Man får upp nån ruta som man får trycka på en knapp i inom en minut om man inte vill starta om. Irriterande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det här var den roligaste tråden jag läst i år. Jag hade ingen aning om att Windows beter sig så illa. Gäller det även XP Professional?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Lösningen är att stänga av Windows Update Service, finns säkert andra lösningar med kanske men inget man orkar kolla på. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|