Kom ihåg mig?

Sökoptimering för spelapoker.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-05-04, 00:46 #1
Mathias Mathias är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2004
Medlem

Tjenare,

Jag har varit medlem här ett tag men det här är första posten. Jag skulle behöva lite tips angående sidan spelapoker.se. Sidan har varit uppe i knappt 2 månader och vid senaste PR uppdateringen fick den PR 4. Jag jobbar på länkning osv för att få upp den ytterligare. Problemet jag har är att få in den på topp 10 när det gäller sökorden spela och spela poker. Ett problem jag verkar ha är att jag har nyheter på första sidan och ett gäng dynamiska reklamplatser. Detta gör att jag hoppar mellan plats 11-20 beroende på vad jag skrivit.

Sidan är byggd för CSS och innehåller inte tables osv som jag har läst kan krångla till det för sökmotorerna men detta gör att till exempel WebPosition Gold 2's rapportverktyg inte anser att jag har tex rätt antal ord osv för min meny (uppdelad med div) och den klagar också på Alt arean, som jag inte kan finna (har försökt att lägga till överallt men det stämmer inte riktigt).

Jag undrar också om det finns något verktyg som kan söka och rapportera när det gäller Googles "sidor på svenska" och "sidor från Sverige". Detta eftersom jag i stort sett gett upp hoppet om att få bra placering när det gäller bara poker sökordet, men jag tänkte att det kunde gå bättre med dom sökalternativen.

Tack på förhand!
Mathias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-04, 02:11 #2
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2003
Mitt tips är att gör en lite FAQ längst ner på din första sida.
Där du går igenom lite kort om poker osv, kör H1 på alla keywords och drar en liten text om allt.

Då har du kvar en text som ger dig det du behöver.

Men enklast att få bra ranking är helt enkelt, få ut länkar och många in länkar med rätt anchor text.
In länkarna ska komma från sidor med hög PR.

Där har du din ranking.

Skön sida förresten
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-04, 03:54 #3
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

grazzy grazzy är inte uppkopplad

heta tips är att man ser till att designen funkar i vanliga browsers typ firefox också...
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-05, 12:49 #4
Medlem

Medlem

Tack för svaren!

Tobias: En FAQ är ju en lösning. Bara inte sidan ser jobbig och grötig ut. Är det så att det är bättre att ha keywords i H1 taggar? H1 kan man ju ändå definera om med css så det är ju ok att använda. Är det också så att man måste ha med alla keywords i texten? Till exempel om jag har ett keyword "kortspel" som jag inte har med någon annanstans på sidan, inverkar då detta på sökordet "spela poker"?
Men idén om att det finns en text kvar hela tiden är ju bra. Ska bara få in det på ett bra sätt....
Jag fortsätter jobba på rankningen. Ska gå igenom länkarna för att se så att jag får tillbaka en länk också. Hur viktig är igentligen anchor texten (jag antar att du menar texten på länken)? Lite konstigt är det dock när det gäller rankning eftersom jag ligger på ungefär samma plats som när jag hade 0 och lite senare 1 i PR och jag har sidor framför mig som har PR 0-3.

Grazzy: Jo, jag vet att det strular med dom. Jag har börjat med arbetet att få alla sidorna ok i IE, Mozilla (både vanliga och Firefox) och Opera. Några fler du rekommenderar? Dock så är det enligt loggarna några få som inte använder IE. Naturligtvis vill jag inte stöta bort de användarna men det tar en jädra massa tid att få allt att se ok ut för alla. Roligt med "standarder".
Oläst 2004-05-05, 14:10 #5
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
WizKid WizKid är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2004
Lobtec: Ett tips är som jag brukar följa är att skriva hela sidan till Mozilla först. Sen kanske det är några småsaker man får ändra om sidan ska funka perfekt i IE. Sist brukar jag kolla sidan i Opera och då brukar jag inte behöva göra några ändringar alls. Gör man tvärtom så har du säkert märkt att det är massa saker man behöver ändra för att sidan ska funka i Mozilla.

Har man däremot massa avancerade javascript saker så bör man kolla i alla browsers hela tiden när man utvecklar sidan.
WizKid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-05, 18:47 #6
Medlem

Medlem

Tack för tipset WizKid. Jag får testa den vägen i framtiden. Däremot har jag försökt att hålla mig ifrån Javascript (mer än den klockan jag har, som antagligen ryker i alla fall).

Däremot har jag gett Tobias förslag lite tanke angående FAQ. Hur funkar sökmotorerna när det gäller css taggen visibility (hidden, visible)? Jag menar om jag har en rad med en fråga och sen gömmer texten som är ett svar och visar denna när man klickar på frågan. Om detta funkar så kan ju detta vara en lite farlig väg då man kan lassa in massa text och ändå ha den gömd. Du har ju texten i vanlig färg så sökmotorn ser ju inte det heller. Ngt annat tips på hur man får en en FAQ?
Oläst 2004-05-16, 19:03 #7
Medlem

Medlem

Fortsätter i denna tråden eftersom det har med samma sak att göra.

Jag är lite förundrad över hur google fungerar. Jag har försöker hålla lite kolla på var jag ligger i sökresultaten och helst då på sökorden spela och spela poker. Nu har jag haft ett tag då jag har legat runt 5:e plats på spela och 6:e med spela poker. Senast jag kikade var igår. Blev lite förvånad när jag kontrollerade idag och hittade mig på 13:de plats för spela och 21:a plats för spela poker.

Vad är det som kan hända för att det ska dimpa ner så mycket? Iofs har det inte gjorts en uppdatering på ca en och en halv vecka men kan detta vara orsaken?

Någon som har någon ide om detta?
Oläst 2004-05-16, 21:32 #8
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Robert Robert är inte uppkopplad
Roberts avatar

Reg.datum: Jan 2004
Andra siter kanske har norpat in några platser och knuffat ner dig?
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-05-16, 23:30 #9
Medlem

Medlem

Jo, det är ju naturligtvis den troliga orsaken. Frågan är bara hur eftersom vissa av de sidor som gått förbi knappt har anknytning till just de sökorden. Vad använder ni för verktyg för att kontrollera hur "bra" er sida är för olika sökord?

Jag använder WebPosition Gold 2 och där kan man jämföra olika sidor. Enligt den ska jag inte ha några problem att komma före många av dom som numera ligger före.
Oläst 2004-05-17, 10:54 #10
Andreas Andreas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Andreas Andreas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Använder ett egetutvecklat program, kör en gång i veckan och kör på ca 30st sökmaskiner + konkurrentanalys. Kör de 300 första träffarna på varje maskin, så det tar ca 4dgr för programmet att gå klart.
En fråga bara, hur många dagliga klick ger "spela poker" i dagsläget, om du vill dela med dig förstås?

Andreas
Andreas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017