FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har planer på att starta upp en sida där man kan skaffa BNC-konto till IRC.
Vad bör man tänka på? Finns ju olika mjukvaror man kan använda, t.ex. shroudBNC. Vilken är bäst och mest lämplig? Hur ska man ha koll på vem som har betalat för vad? shroudBNC verkar inte ha något autosystem som "stänger av" en användare när denna ej har betalat. Måste man göra ett eget eller finns det något man kan använda? Hur fungerar vhost egentligen? Är det för att minska risken att bli G-lined eller vad? Och till sist (tror jag), hur krävande är det att hosta BNC-konton? Hur mycket utrymme/bandbredd kan ett visst antal konton tänkas behöva? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Först och främst bör du kolla med nätverket du mest ska rikta dig till mer regler ang. clones och liknande.
Endel kör med något som heter trust, vilket gör att du kan ansluta med X antal från samma host/ip på nätet, Quakenet bl.a. har sedan ett tag tillbaka slutat med trusts och man bör ha nära kontakt med någon administratör innan man lyckas. Vi hade problem (i en annan verksamhet) 2001 när vi mekade med detta. När det gäller mjukvaran passar jag, inte petat på liknande på länge. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Eftersom målgruppen till stor del använder Quakenet är det detta nätverk jag hade tänkt rikta in mig på. Såg att Quakenet har en Trusts FAQ som jag nog får läsa på lite mer.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ännu ett bnc-företag, snacka om överetablerat. Finns mer än 10 stycken på QuakeNet och nu är dom nere i priser på 3 kronor, svårt och tjäna pengar.
PRQ har en trust på alla deras ip-nummer, men nyligen så lyckades en hel ip-serie bli g-linad. En massa oseriösa bnc-företag som säljer 50 bouncers för 15 kr är anledningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
|
||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
Prova maila Quakenet, inte omöjligt dom släpper en mindre trust åt dig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skulle vilja avråda dig från att ge dig in i på att sälja BNC konton.
Jag gjorde detta med min sajt linuxshell.net 2000-2002 typ. Det var inget annat än strul, DoS attacker, abuse från kunder, problem att få betalt och kunder som bröt mot nätverkens regler, strul att få i:lines på de olika nätverken. När jag drev mitt företag så kunde man sälja ett irc shell konto för $5-10 i månaden beroende på hur många processer som ingick. Undernet har nu gjort nya regler för antalet connection per person. De nya reglerna säger att man får ha 3 connection per person och då menar vi per person och inte per shell, snorungar och shell företag som försöker kringgå dessa regler genom att sälja flera olika shell konton till personen med olika användarnamn. IRC shell businessen är ett jävla träsk. IRC vore bättre utan dessa företag. Men om du planerar att starta ett seriöst företag och är kunnig nog att begränsa antalet connections per konto till servern via brandvägg så kanske du lyckas. Var beredd på sömnlösa nätter närt servern liger nere pga stora attacker.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har dom massor av ip-adresser och ingen trust? Isåfall kan du köra med Shroudbnc, där kan du begränsa hur många anslutningar per ip-adress.
Magic, nu för tiden kör alla med sms-betalning, dvs betala först få sen. ![]() Men som sakt, driver själv en bouncer verksamhet och måste säga att det är rätt överbelastat och problem med idle-deals och liknande. ![]() Du kan ju bli återförsäljare åt oss Spindel. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|