FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag har byggt en websida som jag nu skall uppdatera över nätet.
Problemet är att jag inte kommer in på webservern, som kunden själv har, på samma sätt som tidigare: Jag har valt ’Anslut nätverksenhet’ i Utforskaren. Sedan klickat på länken ’webbplats eller FTP-plats’ sedan har jag angett adressen (som är en http-adress) och sen är det klart. Jag får en ny enhet i Utforskaren där jag då skriver in namn och lösen i ett popup-fönster och sedan är jag inne och kan lägga till och ta bort filer som vilken annan enhet i Utforskaren. Nu så säger den att mappen inte finns. Även om jag har den öppen i webläsaren. Namn och lösen kan jag ju inte ange förrän den är ansluten. Någon som vet andra sätt som bättre fixar en anslutning? Men kunden envisas med det och vägrar ordna en kombination med FTP-server eller, som jag skulle föredra. Använda sig av ett STABILT webhotell. <_< |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om det är IIS du snackar om. Så kan det vara så att du inte har bläddrings möjligheter och inte heller uppladdnings behörighet. Om du inte har löst det så kan jag kolla lite extra på det. har likadant på min webserver.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|