FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar var nyhetstorka på orten! Skriva en helsida om en växel som inte fungerar?!?
Be dom gå in på PTS hemsida, där är information så dom kan fylla sin tidning i 1000 år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vi har Ventelo, gamla RSLCOM, vi har inkommande via Telia och utgående via Ventelo och det har funkat jävligt bra i 4-5 år nu. Billigt också. Vi har en 5 växelslinje men nu håller jag på att byta till Asterisk och vi ska antagligen slita ut gamla telia växeln om det här fungerar bättre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
vi kör ventelo på vårt ena kontor, vilket funkar helt ok fast inte bra. Vi har fortfarande kvar abb hos telia pga deras smidiga isdn-möjligheter som vi använder till de fasta telefonerna men har förvalet hos ventelo. Det mest spännande med denna kombination är ju alla båda leverantörerna alltid börjar med att skylla på varandra, så vet man inte alls vad felet är när man ringer supporten så kan man ringa i en cirkel. Men överlag så funkar det väldigt bra, händer dock att de strular i deras växlar, vilket innebär att man måste ringa över telias prefix för att komma ut på linjen ibland, men förekommer inte ofta, 3-5ggr per år, i någon/några timmar, men väldigt störande och inte direkt så bra. Men annars är det bra på att leverera och håller bra priser.
Måste också berömma deras motto, att kundtjänst ska vara direkt, det är underbart, någon som svarar och kopplar vidare (istället för att man ska trycka 1,2,3 etc.) dvs svar direkt, koppling, sen telefonkö som hos alla andra ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag håller med om att supporten är suverän! Vi har egen kontaktperson som alltid svarar under arbetstid och ställer upp till 100%. Det hjälper dock inte mot att Ventelo som leverantör ger oss en telefonilösning som inte håller måttet.
Både vi och våra hyresgäster i växlen blir helt stillastående om telefonerna inte fungerar. Hade detta problemet bara inträffat en gång så hade det inte varit några bekymmer alls! Detta händer dock extremt ofta! Vi har en reklamation liggandes hos ventelo och innan den ens blivit behandlad så blir vi drabbade igen. Varje missöde från ventelo kostar oss ett antal tusen i förlorade intäkter samt löner till personal som försörjer sig som säljare och jobbar mot provision. Anledningen till att vi vill ha dålig publicitet för ventelo är att vi gett dem ett ultimatum, häv vårt avtal o kompensera oss eller hamna i tidningen. Det är ingen växel som inte fungerar utan det är en leverantör som inte kan leva upp till vad de lovat. Jag säger inte att Ventelo överlag är skit jag berättar bara vad jag råkat ut för och jag misstänker att de har en drös andra missnöjda kunder också. Mitt tips är: Byt till Tele2, de är en större operatör som enligt min mening har koll på läget och dessutom har bra mobillösningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag upptäckte precis en finess med Ventelos företagsabonnemang. Det är att om man säger upp avtalet före utgångstiden så får man betala 295kr+moms för varje månad man har kvar fram till avtalstidens slut, istället för deras normala pris 99kr/månad för den avtalstyp som vi hade.
Nu har jag inte kollat upp om andra operatörer har liknande upplägg, men rent spontant kändes det lite... ovanligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Skriver inte allt för ofta här, men i denna tråden kunde jag inte låta bli.. Fick en försäljare på tråden ( privat ) som ville sälja en rabatt?? Japp han var fast besluten att det var en rabatt han sålde trots upprepad frågeställning om detta.
Istället för att låta malet gå på så frågade jag snabbt vad företaget hette som försökte sälja mig denna rabatt( han presenterade alltså inte företagsnamnet från början ). När jag då via namnet ( Ventelo ) insåg att det var ett simpelt teleabbonemang han ville sälja till mig så frågade jag varför han inte sa detta från början. Slutsatsen av samtalet var att det inte stod så i hans manuscript.. Ja kort sagt det måste varit den absolut i särklass sämsta försäljare jag haft att göra med. Är själv säljare, dock b2b, så jag brukar försöka ha hyffsat tålamod med dem. Denna gosse bad jag dock att inte ringa igen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|