FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Någonting är fel på min mysql server (Kör WAMP server).
Varje gång jag installerar ett script så får jag massa konstiga tecken och ibland klagar den på mysql error. Ex: http://jooohnny.ath.cx/blog/gst/index.php Har testat att startat om den ibland och då fick jag de gamla scripten att fungera men inte de nya som jag försöker att installera. Om jag nu ska installera om hela WAMP. Hur gör jag backup på alla mina databaser och sedan importerar in dem igen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vet inte vad som är fel. Det är färdiga scripts som jag laddar ned på hotscripts.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hmm, ja hoppas inte felet var så där när du posta grejen, för nu är det ju största felen beror på att du har fel anv/pass för ODBC och MySQL:n
Kod:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES) in I:\wwwroot\blog\gst\lib\global.php on line 15 Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in I:\wwwroot\blog\gst\lib\global.php on line 16 Men som sakt det kanse är bara just nu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är så märkligt, nu har jag bytt pass och när jag öppnar mysql consolen genom WAMP så kan jag logga in men går jag in i PHPMYADMIN så får jag detta felmeddelande: Kod:
#1045 Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|