Kom ihåg mig?

Mysql error

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-03, 12:37 #1
cezar cezar är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2006
Medlem

Någonting är fel på min mysql server (Kör WAMP server).

Varje gång jag installerar ett script så får jag massa konstiga tecken och ibland klagar den på mysql error.

Ex:
http://jooohnny.ath.cx/blog/gst/index.php

Har testat att startat om den ibland och då fick jag de gamla scripten att fungera men inte de nya som jag försöker att installera.

Om jag nu ska installera om hela WAMP. Hur gör jag backup på alla mina databaser och sedan importerar in dem igen?
cezar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-03, 13:22 #2
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by cezar@Aug 3 2006, 12:37

Varje gång jag installerar ett script så får jag massa konstiga tecken och ibland klagar den på mysql error.

Ex:

Har testat att startat om den ibland och då fick jag de gamla scripten att fungera men inte de nya som jag försöker att installera.

Om jag nu ska installera om hela WAMP. Hur gör jag backup på alla mina databaser och sedan importerar in dem igen?
Tror att chansen att det är fel på din mysql-server är minimal till ingen. Jag tror snarare på att din webbserver är felaktigt konfigurerad. Den verkar inte parsa php som den ska, eller så är det fel i php-koden. Har dina php-filen någon konstig enkodning eller?
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-03, 13:39 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av zoran
Citat:
Ursprungligen postat av cezar

Ex:

Tror att chansen att det är fel på din mysql-server är minimal till ingen. Jag tror snarare på att din webbserver är felaktigt konfigurerad. Den verkar inte parsa php som den ska, eller så är det fel i php-koden. Har dina php-filen någon konstig enkodning eller?
Det värkar vara servern som inte läser php koden för allting kan man gå in och se i källkoden.
Vet inte vad som är fel.

Det är färdiga scripts som jag laddar ned på hotscripts.com
Oläst 2006-08-03, 18:04 #4
acidflashs avatar
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2005
acidflash acidflash är inte uppkopplad
Flitig postare
acidflashs avatar

Reg.datum: Nov 2005
Hmm, ja hoppas inte felet var så där när du posta grejen, för nu är det ju största felen beror på att du har fel anv/pass för ODBC och MySQL:n

Kod:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES) in I:\wwwroot\blog\gst\lib\global.php on line 15

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in I:\wwwroot\blog\gst\lib\global.php on line 16
Och därav får du väligt många mera fel.
Men som sakt det kanse är bara just nu
acidflash är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-07, 10:01 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Originally posted by acidflash@Aug 3 2006, 18:04
Hmm, ja hoppas inte felet var så där när du posta grejen, för nu är det ju största felen beror på att du har fel anv/pass för ODBC och MySQL:n

Kod:
Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES) in I:\wwwroot\blog\gst\lib\global.php on line 15

Warning: mysql_select_db() [function.mysql-select-db]: Access denied for user 'ODBC'@'localhost' (using password: NO) in I:\wwwroot\blog\gst\lib\global.php on line 16
Och därav får du väligt många mera fel.
Men som sakt det kanse är bara just nu
Japp det var felet.
Det är så märkligt, nu har jag bytt pass och när jag öppnar mysql consolen genom WAMP så kan jag logga in men går jag in i PHPMYADMIN så får jag detta felmeddelande:

Kod:
#1045 Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO)
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017