| FAQ |
| Kalender |
|
|
#11 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Frågan är vad avtalet säger om du kan få säga upp avtalet vid sådana avbrott? Självklart svider det för dom att förlora en kund då skanova tar 700 exkl per inkoppling. En anledningen varför dom vill binda upp kunden på långa avtal
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#12 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
Svar: De gav mig en månadskostnad för bredbandet och 100kr telefon-pengar tillgodo. Jag förhandlade inte allt för bra uppenbarligen ;-) |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#13 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Om man endast utgår efter avtalet och bortser från goodwill och sunt förnuft vid kompensation o.s.v. så har du förhandlat bra!
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#14 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
50% på månadsbeloppet låter rimmligt.
Naturligtvis är det upp till dig att gardera med fler uppkopplingsalternativ och telefoni, om du vill gardera dig från följdskador. Själv har jag både Bredbandsbolaget, och UPC chello vilket betalar sig på 9 dagars downtime per år. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#15 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Internet går alltid fixa om det går ner typ wlan/3g men värre men telefoni. Alla fall om man har personer som behöver kunna ringa på ens nummer.
Och var väl telefoni i detta fallet som var det stora problemet. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#16 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
BBB gick ner i halva Malmö hela dagen igår med anledning att IOS - Operativsystemet hade krashat, detta utan att någon ersättning kommer falla ut till någon kund så klart.
Är helt övertygad om att deras huvudsakliga anledning till att sälja IP-telefon är att de slipper ha folk ringande in och klaga när nätet ligger nere. Inte så många som sätter sig i kö med mobilen som jag. Tacka vet jag Bredband2/Labs2 som ersätter en med en gratis månad då jag under en dag upplevde att min 100/100-lina bara gick i halv duplex. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#17 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Cellip tar 29 sek/mån och det är priset som står på deras site. Går säkert att hitta billigare. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#18 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Jag använder Telia centrex. Går en anslutning ner får jag väl se till att någon svarar från en av de som fungerar. Eller så orkar jag skaffa en mobil anknytning och använder den.
__________________
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#19 | |||
|
||||
|
Medlem
|
Går det inte att koppla numret vidare efter några signaler till mobilen? Har ComHem hemma och har gjort en sån koppling då telefonin fungerar väldigt sporadiskt. Man märker det inte själv, men det är en hel del som klagar på att de inte kommer fram.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#20 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Hmm, jag måste bara kommentera detta igen.
Ok, Bredbandsbolaget lovade mig den kompensation som jag skrev om längre upp i tråden. Men tro inte att de ser till att komensera det på den efterföljande fakturan, och inte på den efter det heller. När jag ringer dem och frågar var den kompensation som vi kommit överens om tagit vägen så fattar de ingenting. Efter mycket om och men kommer de till slut fram till att de glömt bort den... Pinsamt... Ok, nu dubblade de den utlovade kompensationen, men det återstår fortfarande att se om de någonsin kommer att ge den... |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|