| FAQ | 
| Kalender | 
|  2006-07-18, 22:09 | #1 | |||
| 
 | ||||
| Administratör | 

Hur går det till när man som enskild näringsidkare skall betala ut småsummor (300:-) till ~10 stycken privatpersoner varje månad.  Hur gör man detta på bästa sätt? 
				__________________ @Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker. | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2006-07-18, 22:11 | #2 | ||
| 
 | |||
| Supermoderator | 

Inbetalning till deras bankkonton är väl enklast?

__________________ Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2006-07-18, 22:14 | #3 | |||
| 
 | ||||
| Administratör | Citat: 

__________________ @Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker. | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2006-07-18, 22:30 | #4 | |||
| 
 | ||||
| Mycket flitig postare | 

Om det är mindre eller lika med 999kr per år, så behöver du varken deklarera eller betala arbetsgivaravgift för det. Annars är det väll som att göra en löneutbetalning? | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2006-07-18, 23:21 | #5 | |||
| 
 | ||||
| Administratör | 

Det blir lätt över 1000 kronor per år, så det lättaste blir väl att bokföra det som en vanlig löneutbetalning?

|   |  Svara med citat | 
|  2006-07-19, 02:44 | #6 | |||
| 
 | ||||
| Klarade millennium-buggen | 

Sluttramsat... Rensat!
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2006-07-20, 01:32 | #7 | ||
| 
 | |||
| Medlem | 

Även om man inte behöver betala arbetsgivaravgifter på löner under 1000/anställd/år så är man inte på något sätt befriad från att deklarera det och skriva kontrolluppgifter på summan.
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
| 
 | 
 |