FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
En kompis till mig registrerade en domän som vi hade tillsammans.
Han vill nu inte längre vara med utan vill att jag tar över domänen. Hur gör vi detta lättast? Räkningen från IIS ska skickas till mig istället. Jag ska stå som ägare istället. Kostar det pengar att byta ägare trots att ingen försäljning sker? Det handlar inte om något företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ägarbyten debiteras som ny domän av IIS. Om du vänder dig till något av IIS ombud skall de alla kunna hjälpa dig med ett ägarbyte. Priset varierar beroende på vilket ombud du väljer. Då en del pappersarbete är nödvändigt så kommer det förmodligen att kosta lite mer än en nyregistrering...
Kolla på IIS hemsida över ombud och ring ett par och kolla.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Och betala inte avin från IIS utan skicka in ägarbytet direkt istället; annars förlorar du det år du betalat för.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad kommer det att kosta per domän ungefär? Om man nu inte betalar avin som kommit.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kostnaden varierar från ombud till ombud. Vi debiterar 240 kr + moms för en överlåtelse, då går 120 kr + moms av det priset direkt till II-stiftelsen (deras avgift gentemot oss ombud för överlåtelse av en .se-domän). Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|