FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Tjena.
Har, tillsammans med några kompisar, ägt student . nu i några år och vi får aldrig tummarna loss att fixxa ihop något innehåll på sidan. Får en del bud på domännamnet, men dom känns för låga för att vi ska vara intresserade av att sälja. Finns det någon här som skulle våga sig på en uppskattning av vad domännamnet kan vara värt? Känns som om .nu sjönk i värde iom att .se släpptes fritt, men student är ju ändå student... Ligger för tillfället på runt 80 träffar om dagen, varav 98.81% "direct request" (antar att det är det som är type-ins). Kan, som lite kuriosa, berätta att vi köpte namnet i en auktion som anordnades av nunames. Vi la det vinnande budet (på 1000:- om jag minns rätt) 1 sekund innan auktionen stängdes ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har svårt att de en användning för namnet som drar in pengar, men allt är möjligt, dock så måste domänen utvecklas för att vara värd pernagrna tycker jag. I nuvarande läge, utan hemsida, kanske några tusenlappar, men inte mer, tycker jag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
Hade för mig att detta namn gick ut för en månad sedan, eller i alla fall var väldigt nära att gå ut???
75-80 type-ins per dag låter osannolikt för en .nu, har aldrig sett ngt liknande, hehe.. Du måste dock göra ngt av trafiken som genererar pengar, annars blir det inget värde i domänen. I dagsläget är den kanske värd 7-20k, med tanke på att du inte kapitaliserat bättre på den type-in trafik som du faktiskt har. Med en vettig tjänst som ger pengar så bör värdet kunna öka. Men att någon betalar denna summa i dagsläget är inte så troligt ändå, men det är vad jag tycker att den är värd.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som jämförelse har studenter.se 50 typeins I MÅNADEN.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
![]() Vad hade du tänkt för pris på domänen då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Måste nog säga att även om jag respeketrar dih Macke, så är väl 7-20k inte så troligt. Den nya ägaren kommer knappt få varken com eller se domänen och att bara ha .nu är oftast svårt att bygga på. Annat är det om det fanns en tjänst på den. Men ja, kanske någon ger så mycket för bara en domän.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
Om man vill bygga något på en .nu är ju upp till var och en, ser faktiskt .NU som bättre eller lika bra som .com för Sverige. Men hellst bygger man såklart på en .SE. Men 80 type-ins/dag är ju inte så tokigt.. även om de nog snabbt söker sig till .SE varianten. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|