FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Måste köpa en ny dator nu i dagarna, och undrar var man hittar de bästa datorerna till det bästa det bästa priset? Behöver ingen värstingdator, men det är viktigt att den är snygg. B)
Har hela tiden varit inställd på att köpa en bärbar, men nu har jag börjat att tveka, många säger att bärbara är mycket sämre än de stationära och de har mycket kortare livslängd? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Mitt svar är Dustin. Bra priser på allt men ofta går det kanske att hitta nån hundring billigare på andra ställen. Till skillnad från de andra har du dock prylen levererad till dig dan efter.
Jag har alltid sagt så om bärbart förr, men ska man inte spela så behöver man inte offra sig så mycket prestandamässigt om man kör bärbart idag. Jag har bara bärbara datorer och ser mest fördelar med det, förutom att dom är så många (privat, jobbets, kundens..) och att jag alldeles för ofta släpar runt på två av dem iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Instämmer i jompers inlägg - skall du inte spela (eller möjligtvis pyssla med väldigt tung redigering av bilder, filmer etc) så räcker en bärbar mycket långt idag. Jobbar själv endast med laptop, dock använder jag extern TFT-skärm, tangentbord och mus när jag jobbar vid skrivbordet.
Och självklart skall den vara snygg - en Acer Ferrari skall du ha, solklart. Visserligen är de nya modellerna inte riktigt lika fräna som de i den första generationen (med helt röda lock). Dustin rekommenderas varmt - snabbt och smidigt, och bra rutiner om något mot förmodan skulle krångla. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kör lite halvtunga saker på min bärbara ibland och det som är klart största prestandaboven är den (jämfört med moderna stationära) långsamma hårddisken.
Brukar köra VMWare med ett gäng maskiner igång och det går oerhört mycket fortare om man i det läget kör imagefilerna från en annan hårddisk. Helst en hyggligt snabb 3.5"-disk då men även med en 2.5"-disk gör det skillnad. Har för mig att man i Adobe-programmen själv kan styra var swapfilen för programmen skall ligga och då bör man kunna göra motsvarande grej där, lägga den på en annan disk. Men som sagt, det är i undantagsfall man känner att prestandan inte räcker till med en bärbar idag. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|