FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej
Är så att vi har en idiot som skickar våra länkar runt till olika chatter på internet. Varje gång han skickar in en länk i en chat så kontaktas våran server av 500 - 1000 pers sammtidigt. Så har han hållt på nu hela dagen så vi måste hålla stängt, Serverload på 80 % ![]() Nu till frågan Jag vet vart folket kommer ifrån, vilka sidor. Har adressena. Kan man inte typ skriva in adresserna i htaccess eller nånting o spärra så att dom inte kan nå oss ? Eller har ni andra förslag hur vi kan göra ? Tacksam för snabb hjälp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lägg till så att man måste ha en unik länk, tex. en hash eller liknande som initierats på start/index sidan för att komma åt övriga sidan.
Annars skapa ett krav på inloggning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Eller länka bara om adressen till 127.0.0.1 så är de också löst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Iom att man vill att övriga världen skall kunna se sidan? Och det är inte heller en lösning som är hållbar i längden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Är de bara en specefik adress så funkar det.
Jag syftar inte på att dom ska skicka hela domänen till 127.0.0.1 för de förstår jag också att de inte funkar. Men nu har dom ju en adress som blir massattackerad med klick, så varför inte få bort alla klicka och låta de lugna ner sig. Är det en specefik domän som alla måste komma åt så är det självklart att man inte ska göra så. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det har löst sig
Tack |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du får gärna berätta hur det löste sig!
I annat fall så skulle en lösning kunna vara att läsa av vilken url ett besök kommer ifrån och spärra från en viss url om besök från den är x antal eller x antal under en viss tid. I sådant fall går det att dirigera om anropen till någon annan adress. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_REFERER} (adress\.com) [NC,OR] RewriteRule ^.*$ http://skickadomtilldennaadreesen.com [L,R] |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|