FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Något jag har funderat på:
Något gratisforum som jag har sett och nu senast Freewebs låter användare starta en sida/forum gratis och lägger sedan Google Adsense i sidan. Ofta högst upp i en egen frame. Jag trodde att man var tvungen att själv äga och driva sidan med Adsense reklam på? Någon som har varit i kontakt med de "okontakbara" om detta, och som vet? Jag har mailat flera gånger utan svar. I så fall om det är ok, så är det bara att börja "rama" in andras sidor under eget namn eller kränga fria sub-domäner för fullt. Sedan kan man dra sig tillbaka till någon söderhavsö... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tja, men det är ju du som driver sidan ändå, även fast någon annan fått "låna" plats där. Det är du som står för webbhotell och domännamn, således är det du som står bakom sidan. För att göra det extra tydligt kan du skriva det i ett avtal som användaren måste gå med på, att det är du som är den som anses driva det hela.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är det verkligen så? Nu grämer jag mig för allt som jag har missat. Jag trodde inte att "andrahandskontrakt" var möjligt på Adsense.
Nu har jag lite att göra. Här ska skänkas sub-domäner... :-D |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Oavsett idé så gäller regeln trafik = $$$. Ingen trafik = inga $$$.
I grunden är idé bra... många andra som gjort liknande tjänster förut, men en sak du ska tänka på är att ingen stor/seriös lägger upp sin sida på ett gratisforum på en subdomän med reklam. Visst kommer kalle och lisa skapa sina små privata gratisforum men räkna inte med att dom ger mer än 5-10-20 besök om dagen. Med en genomsnittligt CTR på 1% krävs det att du har 10 konton/users för att få ett klick per dag på din banners... Och ett klick per dag vet du själv hur mycket pengar det ger ![]() Om vi nu gör en mycket optimistisk kalkyl på 100 konton så får du max 10 klick om dagen i bästa fall... Men lycka till ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Fast... Nu är det ju inte vilka sidor som helst som vi pratar om utan hundsidor.
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Inget illa menat om hundar men tror du att du kan få över 100 hundsajter att lägga upp ett gratisforum och dessutom skicka trafik till dessa?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Kan bara berätta utan att nämna varken sida eller vem det är så man inte bryter mor googles regler. Det är lite som Robertsson skriver. En bekant till mig driver en sida med gratis gästböcker. Han har ca 5000 medlemmar som i sin tur har några besökare var. På det har han egna adsense och vad han tjänar är ungefär som Robertsson skriver, alltså väldigt lite.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Med tanke på antalet hundägare som finns i landet och vårt intresse för våra djur så tror jag nog potentialen är stor för den typen av sidor som pitbull pratar om.
Tror också att hemskt många hundägare skulle vilja ha en liten "egen" domän för sin hund. Sedan kommer ju, oavsett att det är subdomäner, huvudsidan åka upp en del i google - För alla undersidor kommer väl ha länkar tillbaka till den? Du skulle kunna ha information om djurförsäkringar, djursjukhus, djurfoder etc på huvuddomänen som en extra tjänst. Då öppnas möjligheten att ha reklam direkt från de som har dessa tjänster på sidan/orna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det finns många forum som använder sig av en ganska intressant princip. Jag är inte säker, men tror att bland annat Digitalpoint låter alla användare av sitt forum lägga in sin adsense-kod. Sedan får de del av adsense-intäkterna genom att deras kod slumpvis placeras ut på varannan sidvisning av trådar som de har skapat. Detta för att främja tillväxten av nytt innehåll.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|