Hej,
Jag har ett problem som jag inte kan lösa själv, tänkte kolla om ni här på WN kunde hjälpa mig med det. Jag har köp en template som jag har fått validerat hos W3C och bytt table taggarna mot divvar (med hjälp av en annan kille). Nu vill jag att mina "storsäljare" ska ha bilder som rullar någonstans på hemsidan och jag har en PHP kod som gör allt detta och den funkar fint. Det är bara det att när jag lägger till denna kod, så validerar inte sidan längre. Jag vet att det inte är så jätte farligt om sidan inte skulle validera för en sådan här liten grej, men för mig är det viktigt att den gör det, så det är ingen alternativ att lämna den så som den är nu. I så fall använder jag hällre inte den funktionen. Jag vet att man kan göra en sådan funktion i JAVA, finns det ngn här som vet vart jag kan hitta en sån, eller finns det ngn här som kan hjälpa mig att skriva detta i JAVA.
PHP koden ser ut så här om ngn undrar vad det är för ngt.
Kod:
<?php
/*
$Id: best_sellers.php,v 1.21 2003/06/09 22:07:52 hpdl Exp $
osCommerce, Open Source E-Commerce Solutions
http://www.oscommerce.com
Copyright (c) 2003 osCommerce
Released under the GNU General Public License
*/
?>
<?
if (isset($current_category_id) && ($current_category_id > 0)) {
$best_sellers_query = tep_db_query("select distinct p.products_id, p.products_image, pd.products_name from " . TABLE_PRODUCTS . " p, " . TABLE_PRODUCTS_DESCRIPTION . " pd, " . TABLE_PRODUCTS_TO_CATEGORIES . " p2c, " . TABLE_CATEGORIES . " c where p.products_status = '1' and p.products_ordered > 0 and p.products_id = pd.products_id and pd.language_id = '" . (int)$languages_id . "' and p.products_id = p2c.products_id and p2c.categories_id = c.categories_id and '" . (int)$current_category_id . "' in (c.categories_id, c.parent_id) order by p.products_ordered desc, pd.products_name limit " . MAX_DISPLAY_BESTSELLERS);
} else {
$best_sellers_query = tep_db_query("select distinct p.products_id, p.products_image, pd.products_name from " . TABLE_PRODUCTS . " p, " . TABLE_PRODUCTS_DESCRIPTION . " pd where p.products_status = '1' and p.products_ordered > 0 and p.products_id = pd.products_id and pd.language_id = '" . (int)$languages_id . "' order by p.products_ordered desc, pd.products_name limit " . MAX_DISPLAY_BESTSELLERS);
}
if (tep_db_num_rows($best_sellers_query) >= MIN_DISPLAY_BESTSELLERS) {
?>
<!-- best_sellers_scroll //-->
<?php
$info_box_contents = array();
$info_box_contents[] = array('text' => BOX_HEADING_BESTSELLERS);
new infoBoxHeading($info_box_contents, false, false);
$rows = 0;
$bestsellers_list = '<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="1">';
while ($best_sellers = tep_db_fetch_array($best_sellers_query)) {
$rows++;
$bestsellers_list .= '<tr><td class="infoBoxContents" valign="top">' . '</td><td class="infoBoxContents">'. '<a href="' . tep_href_link(FILENAME_PRODUCT_INFO, 'products_id=' . $best_sellers['products_id']) . '">' .tep_image(DIR_WS_IMAGES . $best_sellers['products_image'], $best_sellers['products_name'], SMALL_IMAGE_WIDTH, SMALL_IMAGE_HEIGHT).'</a><br />'. tep_row_number_format($rows). '. <a href="' . tep_href_link(FILENAME_PRODUCT_INFO, 'products_id=' . $best_sellers['products_id']) . '">' . $best_sellers['products_name'] . '</a></td></tr>';
}
$bestsellers_list .= '</table>';
$info_box_contents[] = array('text' => '<marquee behavior= "scroll" align= "center" direction= "up" height="160" scrollamount= "2" scrolldelay= "87" onmouseover='this.stop()' onmouseout='this.start()'>'.$bestsellers_list.'</marquee>');
new $infobox_template($info_box_contents);
$info_box_contents[] = array('align' => 'left',
'text' => tep_draw_separator('pixel_trans.gif', '100%', '1')
);
new infoboxFooter($info_box_contents, true, true);?>
<!-- best_sellers_scroll_eof //-->
<?php
}
?>