FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Min hyresvärd jag hade för en månad sen var helt okej. Folk gnällde visserligen på att han inte riktigt var den typen som "fixade problem". Men, för det mesta så fixade han allafall åt mig om det var nåt fel med lägenheten.
Toalett-nyckeln hade fastnat i låset, och jag bad honom ta en titt på det. (Toalett-nyckeln leder även till mitt förråd). Han lyckades inte få ut nyckeln så han gav mig en extra nyckel till förrådet. + nämnde jag att låset brukar låsa sig rejält ibland. men men. Sen bytte hyreshuset ägare samt hyresvärd. Folk sa även att denne hyresvärd inte riktigt var "fixar" killen. Men, aja tänkte jag. Finns det problem med lägenheten så är det ju hans skyldighet att fixa det. Sen igår hade jag en fest hemma. Två berusade tjejer låste självklart in sig på toaletten. Vad göra? Slå in dörren på nåt sätt? Nja, försökte ringa min hyresvärd. klockan var runt 8. Min hyresvärd sa att han inte hade jour att jag ska vara glad att han svarade ens. Sen sa han åt mig att jag skulle ringa polisen... Öhh, ja... polisen är verkligen till för att öppna toalett dörrar. :| Jag sa att det var överdrivet att ringa polisen för en sån sak och att jag skulle försöka komma på en lösning. Berättade även till honom om problemet med låset. Det kunde han inte göra nånting åt... öhh skyldighet! Aja, jag kom inte på nånting, så jag testade ringa min förra hyresvärd om han hade någon ide hur jag skulle lösa mitt problem. bad först om ursäkt för att jag ringde och störde, han sa att det var lungt. Berättade hela historien till honom samt vad nuvarande hyresvärden sagt. Han sa åt mig att jag skulle ringa nuvarande hyresvärden och hälsa från honom om att han skulle komma och testa slå ut sprintarna på dörren och sedan se till att låset blev fixat. Sagt och gjort. Nuvarande hyresvärden vägrade fortfarande komma över, så efter 10minuters tjatande lyckades jag övertala honom om att komma över och ta en snabbtitt på dörren, samt ta med verktyg för att slå ut sprintarna. Tjejerna var inlåsta i minst en timme. hyresvärden kom. tog 5minuter max att få upp dörren. *suck* Kunde han inte bara kunnat gjort det direkt. Tidigare på kvällen var farsans kompis över en stund o drack öl. Han berättade att han skulle få jobbet som vaktmästare för mitt hus. Och han sa att han inte tänkte göra nånting. :| *bra inställning folk har* Så han skulle få pengar för att ha en titel bara. Men om det skulle vara nåt, kan jag bara ringa farsan så får han tvinga honom komma över o fixa problemet. Fan vad folk är falska. Tänker mer på pengar än hyresgästerna... flyttar jag, så flyttar bara någon ny in. |
||
![]() |
![]() |
|
|