Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Problem med Dreamweaver vs FTP

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-01-21, 17:19 #1
EagleOwls avatar
EagleOwl EagleOwl är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jan 2005
EagleOwl EagleOwl är inte uppkopplad
Nykomling
EagleOwls avatar

Reg.datum: Jan 2005
Jag har ett litet problem med uppdatering av en kunds hemsida, och tänkte bara ställa en snabb fråga här ifall någon känner till vad det beror på. Jag har nämligen ingen erfarenhet av Dreamweaver överhuvudtaget.

Situationen är följande:
Jag håller på att bygga om en kunds hemsida. De har själva byggt den tidigare versionen med Dreamweaver, och jag utvecklar nu en ny PHP/MySQL-baserad version åt dem. Det jag försöker göra är att, "som vanligt", ladda upp en index-sida på deras webhotell/domän för testning, medelst FTP. Detta går jättebra i sig - filen hamnar mycket riktigt på sin plats i katalogträdet på deras webkonto, men däremot syns den inte alls från webben när man besöker sidan med browser. Ännu lustigare är att om kunden går in med Dreamweaver och onlinar/publicerar min uppladdade .php-fil med det, DÅ syns den minsann.

För testet fungerade det ju fint, kunden har "godkänt" de filer jag laddat upp via Dreamweaver och allt funkar, men när det blir dags att lägga upp den färdiga sajten vore det ju praktiskt om jag själv kunde arbeta med filerna direkt på webkontot via FTP. Om någon har minsta aning om vad detta beror på och hur man tar bort den "spärren" så skulle jag vara oerhört tacksam. Till saken hör kanske också att kunden sitter på Mac, och jag på PC.

Mvh,

Robert
EagleOwl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017