Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Det lönar sig faktiskt att anmäla!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-07-01, 22:14 #1
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Stress, stress. Hur kan sommaren vara så här stressig? Nåja, nu drar vi till Irland i två veckor. Ska bli härligt.

Vad jag egentligen tänkte skriva är att vi köpte en grej på Tradera 2004 och betalade i förskott (300:-). X skickade aldrig varan och efter flera påstötningar polisanmälde vi honom, bara för att han skulle fatta att det var allvar.

Vi trodde aldrig att det skulle bli något av det, men vips en dag fick min sambo en kallelse till att vittna i rättegången mot X. Tydligen har 20 andra också anmält honom för liknande saker. Inte helt förvånande blev rättegången inställd (uppskjuten?) eftersom X var "sjuk"...

Sen hörde vi inget förrän idag då det kom ett brev där det stod att han har blivit dömd till 9 månaders fängelse!! Han har redan suttit häktad i en månad. Jag tycker nästan lite synd om honom... Dessutom ska han betala skadestånd till allihop som han har lurat. Vi får 300:-, dvs. samma belopp som han lurade oss på.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017