FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Planerar att bredvid mina kommersiella projekt starta upp mer en ideel, men även på sikt kommersiell gångbar, politisk hemsida till stöd av det amerikanska ekonominiska systemet. Innehållet på sajten behöver vi inte disskutera vidare här eftersom det inte är det min fråga handlar om.
Istället är jag orolig för att den här sidan om kanske 20 år framåt i tiden skulle kunna orsaka viss skada på min person eftersom jag inte vet hur exakt vilket typ av jobb eller position i samhället jag kommer få, eller hur det svenska samhället och min umgängeskrets ställer sig i dessa frågor om tjugo år. Jag tror förvisso inte att det skall bli några problem, men vill undersöka möjligheten att skydda min person. Är således intresserad av att mitt namn inte skall dyka upp som ägare av sidan om någon idag (eller om tjugo år när den förvisso antaglien har legat nere i över ett decenium) om någon gör en s.k. WHOIS sökning, dock vill jag naturligtvis att min juridiska rätt till sidan skall vara skyddad. Vad bör man mer tänka på för att man inte om tjugo år, om allt går åt fel håll så att säga, skall få otrevliga samtal från journalister som sett ens äganderätt till sidan man hade för 19 år sedan? Förstår att vissa kanske tar illa upp av frågeställningen, men ha då i beaktande att det för mig gäller min möjlighet till yttrandefrihet. Hur skulle man kunna gå till väga? |
||
![]() |
![]() |
|
|