FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag varnar alla som "automatiskt" flyttas från det uppköpta Bostream till Bredbandsbolaget.
Välj Telia eller något annat bolag! Bredbandsbolaget erbjöd alla bostreamkunder högre hastighet och ny gratis utrustning om de ville stanna kvar, dvs hos nya ägaren Bredbandsbolaget. Man tänkte "Vad bra!" men sorgligt är att jag som jobbar som webbmaster för många sajter har varit tvungen att jobba hos kompisar under 3 månader, Bostream var fantastisk tjänst men Bredbandsbolaget lurar folk. Vissa tider när man lyckas komma ut på internet är hastigheten på t.ex ftp upp och nerladdning max 8 kb sek. men mär man har försökt tanka ner en sajt på totalt 5 meg. under 4- 5 timmar ger man upp. Supporten lägger hela skulden på oss användare hela tiden, de envisas hela tiden om att vi skall ladda ner ett program via internet som skall testa hastigheten osv.. När jag ringer så kommer man överhuvudtaget inte ut på nätet, hur fa.... skall man då ladda ner något,, då säger dom att jag får försöka senare. Efter 5 - 6 samtal ger man bara upp. Bredbandsbolaget tar betalt för 5 Mbit i mitt fall, men levererar max mellan 0,05 - 0,1 Mbit dom minuterna det fungerar. Naturligtvis har jag sagt upp tjänsten men 3 månader uppsägningstid svider. :unsure: Jag anmälde Bredbandsbolaget till www.SvartaListan.com där kölappen har högt nummer eftersom många anmälningar på Bredbandsbolaget står före. Är det någon som vet om det finns artiklar/sidor om Bredbandsbolaget dåliga tjäster på nätet? Behöver nämligen rikt underlag nu när man skall anmäla tjänsten till konsumentverket. :huh: |
|||
![]() |
![]() |
|
|