FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej hej,
Jag och en till ska bilda ett Handelsbolag, men vi har några frågor. Kan någon förklara de lite närmare, är lite osäker på om jag förstått de rätt. 1. "Underlag särskild löneskatt på pensionskostnad" 2. "Önskar bolaget få uppskov i tre månader med betalningen av den debiterade preliminärskatten?" 3. Behöver man fylla i de här fälten om det är nystartat företag: "Ange om verksamheten är, övertagen, ombildad, pågående" 4. Ang Räkenskapsår.. stämmer det här (börjar, slutar) = "2005-04-01 - 2005-12-31" 5. Ang preliminär skatten, hur ofta ska det deklareras? 6. Ska man kryssa i den här rutan? "Ansöka om registrering till moms" (som jag har förstått det så behöver man inte det om man räknar med att omsätta mindre än en miljon) 7. Vad ska man ha för SNI nummer om man ska bedriva ospecificerad e-handel? Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
|
|