FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjenare,
Jag håller på och skall uppgradera min hemma filserver lite skall slänga i en dualplanka med 2st AMD Tbread 2400+ cpu:er som skall modifieras om till MP vilket inte skall vara något problem alls. Jag har e-postat och kontaktat var enda datorbutik jag kan komma på men ingen kan leverara denna cpu alls, många butiker har den kvar i sin webbshop men den finns inte i lager och då har jag skickat ett e-post och frågat om dom får in dom snart men inget resultat alls. Jag har varit runt på var enda annonsplats som jag kunnat komma på och även där utan resultat, några har funnits men dom skall ha ut ett fruktansvärt överpris på en begagnad cpu, förstår inte vad folk tror igentligen. Nu tänkte jag höra om någon här på WN kanske skulle råka veta något ställe utomlands (inom EU) som säljer och skickar saker internationellt som man kan köpa av. Har kollat Ebay men jag orkar inte sitta och böka med auktioner jag vill heller inte behöva punga ut ett överpris som det lätt blir när det är auktioner man har att göra med. Jag kan tänka mig betalla runt 600 kr exklusive frakt per CPU inte mer. Jag blev erbjuden att köpa 2 st 2200+ Tbread av en lokal datorbutik för 1000 kr st och då har jag ändå jobbat där ett tag och skall börja köra några timmar där nu igen, jag kunde inte mer än skratta dom rakt i ansiktet och fråga vad dom tar mig för, nog för att dom är bra på att ta ut ett överpris men när inte ens jag som nära bekant och vän kan få ett hyffsat pris så undrar man hur det är fatt med pris sättningen. Han sa att han inte kunde gå under 1000 kr för då skulle hans marginaler bli så dåliga. Inpriset ex moms var under 500 kr eller närmare 400 tror jag. Så nu skulle jag behöva 2 st 2400+ Tbread AMD cpu:er om någon vänlig skäl råkar veta ett bra ställe som kan ordna dom eller om någon sitter på en eller två begagnade för en billig slant. Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
|
|