Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varning för Bredbandsbolaget

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-01-23, 13:07 #1
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Vid en sökning för någon månad sedan så fick jag se att jag kunde få 24mbit ADSL från Bredbandsbolaget och eftersom inte Telia kunde erbjuda samma hastighet så beslutade jag mig för att beställa från BBB.

Jag har haft Telia ADSL sedan flera år tillbaka och hela tiden uppgraderat det och har idag 8mbit, eftersom jag har två telefonnummer så valde jag att lägga BBB på det andra numret för att slippa avbrott med uppsägning/inkoppling som inte synkar med varandra.

Fick startlådan från BBB fredag 14/1 och kopplade in det, samma dag ringde jag supporten och efter 25 minuters väntan kom jag fram och fick konstaterat att jag ligger bara 500 meter från stationen och skall utan problem komma upp i 20-22mbit utan problem. Alla mina tester visade 5-7mbit och efter att ha gjort dumpar på alla tp-test ringde jag supporten igen den 16/1 och dom kunde inte hitta något fel utan var tvugna att felanmäla det hela och skicka ut en tekniker.

Idag en vecka senare har fortfarande ingen tekniker orkat sig ut och titta på felet, droppen rann dessutom över igår när anslutningen låg nere helt och hållet under kvällen, tidigare har den i alla fall "bara" klippt nån gång i timmen...

Jag har dessutom under hela veckan mejlat med supporten som menar att jag får glatt vänta tills teknikerna kommer ut...

Efter gårdagskvällen konstaterade jag att jag inte vill ha den skiten så jag tryckte in Telia igen och det funkar som vanligt klockrent, har nu packat ner hela startpaketet igen och kommer att skicka tillbaka det i morgon.

Enligt BBB's allmänna villkor under punkt 8 står det att läsa dom i normalfall skall påbörja felsökning inom 24 timmar. Borde jag inte ha rätt att häva köpet eftersom dom aldrig kunnat leverera den beställda tjänsten?

Skall bli intressant att se hur dom reagerar när dom får tillbaka hela mitt paket.

Tips och råd om vad jag skall skriva i brevet till dom önskas, är det nån här på WN som har några "bra fraser" på lager efter liknande uppsägningar/reklamationer så dela gärna med er till mig.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017