FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej!
Har letat lite här i forumet men inte funnit svar på min fråga riktigt. Så här är det: ..... att jag inte fått in en betalning i tid... *Suck* Så vad gör man, jo, man kontaktar ju företaget på något sätt och ifrågasätter vad betalningen har tagit vägen, på ett trevligt sätt. Gjordes 10 dagar efter förfallodatum via telefonsamtal. -"Ja, någon sådan har vi inte fått tyvärr från dig, kanske blivit något strul på posten?" Så vad gör man när man får ett sådant besked? Man kan ju skicka en faktura på nytt, men hur sätter man då förfallodatum? Man har ju just gått miste om 20 dagar så att säga..... Som företagare och man inte har miljoner i omsättning så är man ju ganska sårbar... Hos vem ligger bevisbördan i detta fall? Vem är det som har rätt i detta fall? Ska jag skicka en ny faktura och ge dom ytterliggare 20 dagar på sig att betala? Eller ska jag skicka en betalningspåminnelse? Tips mottages tacksamt! /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
|
|