Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Serverproblem

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-10, 11:42 #1
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Helena Helena är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jul 2003
Jag har haft serverproblem ett tag nu och har väl mer eller mindre gett upp och tänkt uppgradera efter jul. Men, jag kom på att det kan vara värt att lägga ut en fråga här och kanske få nåt bra tips. Jag kör Apache/Linux.

Lista över problem:

- Filer över ca 50kB laddas ibland inte ned som de ska. De blir skadade och zip-filer går inte att öppna, förmodligen därför att servern avbryter nedladdningen i förtid.
- Statistiken visar minst tusen Error 416 (Requested Range Not Satisfiable) varje dag. Förr var det inga.
- När jag loggar in med SSH får jag då och då "Incorrect CRC received on packets" och anslutningen stängs. Hände aldrig förr.

Företaget där jag har servern är väldigt hjälpsamma, men de har inte hittat felet. Jag/vi misstänker att det har med nätverk att göra, men de har provat att flytta hårddisken till en ny server och det blev inte bättre (snarare värre). De har erbjudit sig att sätta upp en helt ny server (gratis förstås), men det är ju mycket jobb och då kan jag lika gärna uppgradera, för det kommer förmodligen ändå att behövas nästa år.

Jag förväntar mig inte att ni ska ha nåt svar, men det finns ju en del gurus här, så man vet ju aldrig.
Helena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017