Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

I just got Hacked

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-13, 01:25 #1
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2008
Ok, jag tror jag precis blev hackad.
Dum och korkad som jag varit den senaste månaden så har en Windows server jag har pipigt rätt ofta, men lat och arrogant som jag är sket jag i de och la de åt sidan då just den servern inte varit någon större prioritet.

Hur som helst så inser jag nu varför den har pipigt, någon/något har knappat in miljoner olika bokstav och siffer kombos som password(Notera att jag använt mig av Windows egna Remote Desktop och då piper de för varje fel lösenord. För 2 dagar sedan kom jag inte längre åt mina webbsidor på den servern eller via Remote Desktop och bad då min kära vän åka dit och kolla, han kom dit idag och burken var fortfarande igång och rullade men jag kommer som sagt inte åt saker och ting ändå. Han rebootar och jag kommer snabbt åt burken och webbsidorna men inser snabbt att jag inte kan logga in via Remote Desktop. Lösenordet är inte de jag satte.
Och jag hade inte någon speciellt stor webbsida på den burken, dock hade jag en virtuell burk PÅ den som hade en sida som snittade ~1000 unika per dag men de är ju då inte samma IP till den som mainservern som jag inte kommer åt nu. För jag tycker de verkar konstigt att någon dum liten unge nere i Kuba ska gå på en burk som knappt gör något. Men vad vet jag om de.

Så min fråga är väl typ, har detta hänt er? Vad bör jag göra för att KANSKE kunna få tillbaka mina stuff? Finns de något sätt jag kan komma in i burken?

Kommentarer såsom "skyll dig själv" osv undanbedes, jag är fullt medveten om att jag borde reagerat på detta tidigare och gjort något åt de.

Tackar på förhand för seriösa svar. Lite humor kan vi självklart se i detta
Tjo!
ninza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017