Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Alternativ till egen firma

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-06-09, 14:34 #1
Reager Reager är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 151
Reager Reager är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 151
Jag har i dagsläget en enskild firma som jag "tröttnat" på när det gäller bokföring och dyl. Finns det några alt?

Tanke 1. Anlita t.ex. Bolagskraft lr liknande. Mitt problem är att min tjänst är en prenumereationstjänst och deras avgift motsvarar 40% av fakturavärdet vilket gör att jag får knappt ut något av det.

Tanke 2. Samma som ovan, dock att jag tar emot alla betalningar till mig själv, och sedan från t.ex. Bolagskraft fakturerar mig själv en gång i månaden lr så. Då blir avgiften uthärdlig. Min fråga är om detta dock är helt OK sett ut skatteverkets synpunkt eller om jag fortfarande måste sköta någon slags bokföring.

Tanke 3. Köra det som hobbyverksamhet. Vad är skillnaden och för/nackdelar med hobbyverksamhet jämfört med att köra det som enskild firma.

Jag vill köra detta lagligt på ett så bekvämt sätt som möjligt. Min årsintäkt ligger kring 30-40k inkl moms så det är inga jättesummor, men det är ändå en del jobb med bokföringen som jag vill slippa.

Tacksam för förslag.
Reager är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017