FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Med risk för att låta som en gnällkärring, men nu måste jag bara få skriva av mig lite! För jag är så otroligt trött på alla dessa nyhetsbrev som vi får till företaget - det kommer oftast några stycken per dag. 99% av dessa nyhetsbrev har köpt sin adresslistor av bolag som specialliserat sig på att damsuga internet efter e-post-adresser till företag, och sedan kategoriserat dessa enligt eget tycke och smak. Oftast blir det naturligtvis helt orelaterat till den verksamhet man har.
En stor del av nyhetsbreven verkar komma från små (och säkerligen nystartade) management bolag som skickar ut klychor som "när det blåser bygger vissa vindskydd, andra bygger väderkvarnar". Som att en eventuell minskning i orderingången skulle avhjälpas genom att spendera massor på nån bluffkonsult. Allt som oftast så kontaktar jag avsändarna och ber dem berätta vem de köpte reistret av, sedan kontaktar jag dessa och ber att bli borttagen från deras register. Trots detta så blir det bara mer och mer nyhetsbrev i inboxen. Varför tar inte regeringen och gör något åt reella problem för oss företagare - istället för att hålla på med skit som fra och ipred. Tack det var skönt att få skriva av sig - nu kan jag ta helg ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|
|