Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mobiltbredband - wowa, vilken ska man ta?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-20, 00:24 #1
weirdbyte weirdbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
weirdbyte weirdbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Sitter här i mörkret och funderar på att fixa mobiltbredband till sin minipc, dom gångerna man är ute och reser i Sverige eller besöker svärföräldrarna. Har spenderat den sista timmen att jämföra följande företag:

Glocalnet
Tele 2
Telia
Telenor
Tre

Jag är ute efter ett bredband som är så billig som möjlig per månad, billigaste modemet och givetvis billigaste surfning. 12 månadersbindningstid är okej. De jag står mellan är:

Tele2: 29kr/månaden, 300kr startavgift, 600 modemet och 99 öre/surfminut - det är det 99 öre per surf-minut som locker mig.
Telenor: 39kr/månaden, 0 startavtift, 1200 modemet och 5 kr/surfminut
Telia: 39kr/månaden, 0 startavgift, 1 modemet, 29kr/dygn

Mina frågor är:

1) är inte telenors 5kr / mb äckligt dyrt? känns som att bara besöka aftonbladet och få all deras reklam kan kosa upp till 50kr.

2) För telia kostar det istället 29kr/dygn istället för surfminut - detta låter riktigt billigt jämför med de andra bolagen, eller har jag fel?

Det känns en djungel därute. Är det någon annan som har haft liknade tankar och faktiskt bestämt sig?

Vilken skulle ni ha valt? Andra tankar och fundering, tips och trix är välkomna!
weirdbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017