FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Den 15 mars införderdes en ny lag i Sverige och ett nytt register mot penningtvätt hos Bolagsverket:
http://bolagsverket.se/foretag/penningtvatt/ Denna lag ska bl.a. hindra finansiering av terrorverksamhet. När jag läser vad som kan hända om man inte anmäler sig till registret får jag bara en enda känsla av denna lag lag enbart är till för att kunna stänga ner ett företag utan att behöva uppge något skäl till det. Att de kommer hitta några finansiärer av terroristverksamhet tror jag inte mycket på, då det knappast existerar sådan verksamhet, vilket i sin tur troligen beror på den stora bristen på terrorister som behöver finansiering av företag som skulle finnas i det nya registret. Jag blir bara förbannad över att vi skattebetalare ska behöva betala skatt för ytterligare en totalt löjlig sak. Och, fy vad jag känner mig trygg nu. Om det vore något jag skulle känna mig otrygg för är mer att våra politikers fingerade terroristjakt leder till frustrerande vanliga människor som anklags oskyldigt och som därav gör något ytterst drastiskt i ren desperation där jag skulle kunna råka komma i vägen. |
||
![]() |
![]() |
|
|