Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kunder som skickar tillbaka saker..

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-01-22, 15:04 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 300
Har en del kunder som returnerar "trasiga" grejor som dom själva gjort åverkan på, tex. borrat i, slipat på eller på annat sätt förändrat produkten. Hur ställer ni er i sådana här fall? Har en kund som skickade tillbaka en sådan produkt som vi mottog idag, den har han slipat på med sliprondell så en mindre del av ett tillbehör (som sitter fastskruvat på produkten vid leverans) har förändrats i form och utseénde. Har inte snackat med han än, men skickar vi ner detta på garantirep. till tillverkaren så får vi kanske ett nej, det kan dock ta en 4-6 veckor och min kund har tydligt uttryckt att han inte vill vänta "så länge", det var drygt 3 månader sedan han köpte produkten. Vore produkten i vanligt brukat skick så skulle vi kunna ta hem en ny till honom och själva ta väntetiden, men i detta fall känns det inte rätt då vi inte vet om vi blir nekade garantirep. på grund av åverkan..
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017