FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag undrar, när jag registrerade mig hos adsense google, så skrev jag i att jag är privatperson. Vad jag förstod så undrade google om jag hade bodde eller hade företag i USA. När när pengarna för 2008 har blivit lite mer än småpengar, så undrar jag hur relationen med googleintäkter och moms fungerar. Kommer pengarna från Irland eller USA, när de kommer till mig, och omvänd moms mm. Jag har för avsikt att betala skatt samt ev. moms i min slutdeklaration i april 2009, för googleintäkterna minus lite småkostnander. Fråga: a ) Skulle google ha betalt moms också till mig, eller ingår det, fast jag sa jag var privatperson? b ) Har google betalt arbetgivaravgift i USA/Irland så jag bara betalar skatt, eftersom jag skrev att jag var privatperson? c ) Jag tänkte starta AB nu i Januari, så 2009 adsense gäller AB, måste jag säga till Google det. Jag mailde med adsense förut, och de tipsade om att jag kunde byte utbetalningskonto, om jag ville behålla mitt adsense konto, pga för mycket kodändringar. Hoppas skatteverket förstår dilemmat för 2009. Vad tro Ni? d ) Vad ska jag göra? Kalla det för hobby, 2008, men det är moms på det med? Några tips, från någon som gjort denna övergång från privatperson med småintäkter, till större intäkter.... ev. till AB. Tack Tony |
||
![]() |
![]() |
|
|