FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag funderar över bästa sätt att kombinera Joomla med en ASP.NET-applikation. Googlade lite på ämnet men har inte hittat så mycket av intresse än. (Det hela kommer att ligga på en Windowsserver som kan köra både .NET och php, så den biten är inget problem.)
Joomla sköter det som visas på den publika hemsidan samt administrationen av det innehållet. Vad jag nu vill är att lägga till en wrapper på en sida för registrerade Joomlaanvändare och där baka in .NET-applikationen. Den ska hantera intern information och administration av det, och har inget samband med Joomla mer än att jag skulle vilja ha samma inloggning och gränssnitt som Joomla, så att det blir enkelt för användarna. En naturlig väg är förstås att skriva egna komponenter och/eller moduler till Joomla. Jag har gjort lite sånt tidigare, men numera arbetar jag nästan uteslutande i C# och skulle mycket gärna vilja kunna göra det även i detta läge. (OT: Visual Studio 2008, ReSharper, NHibernate... underbart att arbeta med jämfört med php... ![]() Jag har alltså kommit så långt i tanken att jag tänker mig att jag lägger en wrapper i Joomla på en sida som bara nås om man är inloggad. Så långt frid och fröjd, men jag vill ju inte att .NET-applikationen ska vara helt öppen om man går direkt till dess url (utanför Joomla). Inte heller vill jag att användarna för ska behöva logga in i Joomla och sedan logga in en gång till när .NET-applikationen visas i wrappern. Vad tror ni om bästa lösningen för att tala om för .NET-applikationen att man är inloggad i Joomla och alltså behörig även i .NET-applikationen? |
||
![]() |
![]() |
|
|