FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har problem med en textfil.. försöker göra en kundvagn.. när man har valt en vara och klickat på lägg till i varukorgen skall det skrivas in i en textfil med sessionsid som namn. Att skapa filen med unikt sessionsid och lägga in varans artnr fungerar men inte att lägga in flera varor i samma fil -(separerade med *) den skriver bara istället över filen.. Jag har gått igenom koden och felsökt och tar jga bort ifkontrollen fungerar det men jag vill ju ha den med .. If kontrollen för att se om filen finns verkar inte fungera.. Vet någon hur man gör/vad som är fel? Kod:
if(isset($_GET['addbasket'])) { $filename = session_id() . ".txt"; if (file_exists($filename)) { $addbasket = $_GET['addbasket']; $varudata = "artnr=" . $addbasket . "*"; $filnamn = session_id() . ".txt"; * $file = fopen ($filnamn, "a"); fwrite($file, "$varudata"); fclose ($file); * * * } else { session_start(); $addbasket = $_GET['addbasket']; * * *$varudata = "artnr=" . $addbasket . "*"; * * *$filnamn = session_id() . ".txt"; * * *$file = fopen($filnamn, "w"); * * *fputs($file, $varudata); * * *fclose($file); * } } |
||
![]() |
![]() |
|
|