FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tänkte ge lite tips till alla er som har planer på att starta e-handelsbutik.
Skicka varor direkt från distributören? Det låter kanske som en strålande idé? Här tänker jag förklara varför man inte skall använda denna lösning. 1. Ni blir inte unik hos distributören, dvs du får listpriser. 2. Ni har exakt samma lagersaldo som alla andra, varför skall dom då välja dig på prisjakt? 3. För att kunna vara med i matchen måste man priskriga = dålig lönsamhet. 4. Dålig koll på det faktiska lagersaldot, ( En konkurent kan köpa 300 st så vips har du 300 st mindre i din butik. ) 5. Mycket dålig koll på inköp och kommande leveranser, man måste ringa distributören 10 gånger om dagen för att bekräfta när en vara kommer in i lager. Här är några anledningar till varför jag tycker man skall ha eget lager. 1. unikt lagersaldo, är man inte billigast men har i lager väljer kunden att handla hos dig ändå. 2. Du får bättre status hos distributören om du har eget lager/butik. 3. Eget lager = bättre koll. |
|||
![]() |
![]() |
|
|