Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Transportskada med Posten

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-11, 17:08 #1
Macondaxs avatar
Macondax Macondax är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 54
Macondax Macondax är inte uppkopplad
Medlem
Macondaxs avatar
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 54
Fick precis ett telefonsamtal från en samarbetsvillig kund som har råkat ut för en transportskada.

Skickar allt mitt gods med Posten, denna gången var det ett PF-paket innehållande en frontbåge (aluminium), tydligen har Posten lyckats slå hål (eller om ena hörnet är helt intryckt) vilket då skadat bågen.


Hur fungerar Postens rutiner gällande transportskada? Att kunden skriver en anmälan och sedan lämnar in bågen för återleverans till mig är jag med på, men skall jag komma och besiktiga godset, eller kommer de bara till min företagsadress/bostadsadress och lämpar av paketet igen?

Marknadsvärde på bågen: drygt 5 000 riksdaler

Hur är det att förhandla kring Postens försäkring, för transportskador?

Är det någon som har kunskap kring Posten och transportskador + deras försäkring, så skriv av er All fakta är bra fakta!
Macondax är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017