FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Fick precis ett telefonsamtal från en samarbetsvillig kund som har råkat ut för en transportskada.
Skickar allt mitt gods med Posten, denna gången var det ett PF-paket innehållande en frontbåge (aluminium), tydligen har Posten lyckats slå hål (eller om ena hörnet är helt intryckt) vilket då skadat bågen. Hur fungerar Postens rutiner gällande transportskada? Att kunden skriver en anmälan och sedan lämnar in bågen för återleverans till mig är jag med på, men skall jag komma och besiktiga godset, eller kommer de bara till min företagsadress/bostadsadress och lämpar av paketet igen? Marknadsvärde på bågen: drygt 5 000 riksdaler Hur är det att förhandla kring Postens försäkring, för transportskador? Är det någon som har kunskap kring Posten och transportskador + deras försäkring, så skriv av er ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|
|