FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Har någon av er koll på någon SMS leverantör som hanterar SMS prenumerationer med låg tariff (2 SEK). MO-SMS beskriver tjänsten som följer: "SMS-prenumerationer är en tilläggstjänst till vårt ordinarie SMS-API som möjliggör debitering av mobiltelefoner med utgående SMS-meddelanden (utan att en ny inkommande beställning tas emot av kunden för varje debitering). SMS-prenumerationer fungerar identiskt med SMS-API med skillnaden att med SMS-prenumerationer har utvecklaren möjlighet att sätta en prislapp på varje utgående meddelande. Detta kan dock endast ske efter det att mobiltelefonen har skickat in en första beställning för att starta prenumerationen. SMS-prenumerationer används fördelaktigt för exempelvis löpande debitering av medlemsavgifter eller liknande tjänster." Jag behöver en prenumerationstjänst med en låg tariff. Min affärsidé är att skicka ut ett SMS då en specifik händelse inträffar och kunden betalar per utskick. Det kan skickas upp till 5 SMS i timmen ett par gånger i månaden. Min tanke var att de får betala runt 2 SEK per SMS. Hela affärsidén går ut på att vara så enkel som möjligt, vilket omöjliggör att användaren har ett konto den fyller på. Vill inte heller ha några månadskostnader för kunden (annars kunde man tänka sig att kunden betalade 30 kr i månaden) då det är svårt att veta hur många SMS som kommer skickas en given månad. Vad jag hittat hittat är att: - MO-SMS har stöd för tjänsten men inte under 5 kronor - Cellsynt har stöd för tjänsten men inte 2 SEK (1 eller 3 är närmaste) Har kontaktat men inte fått svar från Telenor Mobilstart, Sendega, telefix.se, hedsoft Någon som jag missat? Någon annan ni känner till? |
||
![]() |
![]() |
|
|