FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag går nu på Södertörns Högskola programmet IT, medier och design (180hp) och är tyvärr ganska missnöjd med utbildningen och skolan. För det första så är skolan verkligen sämst på att informera oss studenter och kurswebben är en ren katastrof. Och föreläsarna känns inte engagerade. Skolan överhuvudtaget verkar ganska lam, ingen som jobbar där verkar intresserad av att lära ut och när det blir fel så skyller dom bara på varann. Detta påverkar i stor grad ens motivation och även kvalitén på programmet. Dessutom har jag nu kommit i insikt med att allting i detta program intresserar inte mig. Jag skulle helst villa plugga med bara webbutveckling och programmering. Lära mig flash, objektorienterad programmering, och även C/C++. Jag har försökt söka lite på nätet men jag hittar faktiskt inte så många utbildningar, eller jag får inge grepp om vilka utbildningar det är som passar mig. Jag hitta en webmasterutbildning i Trollhättan, men den verkar vara ganska mycke nätbaserad. Jag vill gärna träffa människor att göra projekt och plugga ihop med. Högskolan i Kalmar finns ju också men där lär man sig inte C++ verkar det som. Skönast vore väl en utbildning här i Stockholm men jag hittar inte så många. Jag vill gärna plugga heltid och få stöd av CSN. DSV har ett kandidatprogram som heter IT och marknadskommunikation. Men jag kan inte riktigt läsa mig till vad man kommer få lära sig för språk i det programmet och vad programmet i största del handlar om. Är det någon som har eller pluggar på DSV i Kista? Vill gärna veta mer om vad du tycker i så fall. Är det någon som har andra utbildningar att rekommendera? Jag vill veta alla som finns. För mig är det viktigt att det är en bra och engagerad skola och en seriöst utbildning av hög kvalitet. |
||
![]() |
![]() |
|
|