Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Till er som är på mässor, hur löser ni det?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-22, 06:01 #1
Chilihouse.se Chilihouse.se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
Chilihouse.se Chilihouse.se är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2008
Hej!
Jag skall antagligen vara med på hem och villamässan i göteborg i slutet av okt.
Men nu sitter jag och funderar på hur man bör lägga upp det. Är det någon här som varit på mässor som försäljare?
Hem och villamässan har ca 40.000 besökare fördelat över de dagar den har öppet. Min tanke är att ha med lite produkter att sälja och att erbjuda roliga mässerbjudanden.

Men hur mycket kan man räkna med att sälja tror ni? Nu vet jag ju att det beror på varan givetvis. Men säg att jag skapar ett paket som kostar 2-300kr med en bra sammansättning av såser.
Är det orimligt att tro att man skall kunna sälja 250-500 stycken av detta erbjudande?

Sedan undrar jag också om det finns någon bra lösning att kunna ta betalt med kort på mässor. Finns det mobila kortläsare man kan hyra över några dagar? Vart hittar jag det i så fall? Jag kommer ha trådlöst bredband med mig och erbjuda folk att handla via min nätbutik på plats. Men gissar att endel bara kommer vilja betala dom varor jag säljer på plats med just kort.

Hade en plan att dom kunde betala via min nätbutikinterface, men det kanske folk tycker är för omständigt? För då måste dom ju skriva in uppgifterna.

Hur har ni gjort?
Chilihouse.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017