FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon som hört talas om Colvento.se ?
Jag blev uppringd av en försäljare från dem som påstår att en viss domän som jag administrerar håller på att registreras i .com, .net, .eu och ville ha ett godkännande att dem fick köpa dessa så DEM inte blir i dåligt .... (vad han nu sa) Detta är ju precis vad jag läst här på forumet om förut och jag tänkte direkt att detta måste vara ett sånt där företag som säljer domäner dyrt som ***. Men jag tänkte att jag frågar ut honom får vi se, det dem erbjöd var att vi skulle få registrera dessa domäner alltså .com, .net och .eu i samma namn som vi har idag .se och deras erbjudande var att skydda domänerna i 10 år för 199kr/år, man betalade allt på en gång = 199*10 = 1990kr per domän vilket i detta fall var 3st = 5970 kr för att ha ett antal domäner som man med strörsta sannolikhet inte kommer använda då man i detta fall redan marknadsför .se domänen i all reklam mm om detta. Så jag sa att jag godkänner att dem som vill registrera dessa domäner får göra det då vi inte har någon användning för dem. Han tackade och vi avslutade samtalet. Jag gick in för skojs skull och kollade domänerna som på loopia inte var registrerade utan jag hade ju lika gärna kunnat registrerat dem på ett par minuter och betalt men jag förstår hur icke kunniga företag går på detta. 199kr/år är i och för sig inget jätte farligt kan jag inte påstå utan jag var berädd på mycket mer. Men jag kan ju nu om jag vill registrera dem för 167kr (sammanlagt) på loopia för ett år men som sagt ingen mening för denna domän. Detta är dessutom en väldigt liten bondgårdscamping detta gäller så det är inga pengar dem direkt tjänar på sin hemsida osv.. däremot har det detta år för första gången på dessa 2 år dem haft hemsidan fått besökare/övernattare på campingen pga den. |
|||
![]() |
![]() |
|
|