Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Värdering etablerad webbshop

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-06-16, 13:52 #1
Spiritus Spiritus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 10
Spiritus Spiritus är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 10
Jag och en kompis har en webbshop som vi kör lite vid sidan av men som vi tröttnat rätt rejält på. Den är väletablerad och välkänd hos målgruppen, som är mycket smal och väldefinierad. Shopen omsätter ca 1,5 mkr och är lönsam. Har man inte allt för höga krav på levnadsstandard kan den försörja en person. Att dubbla omsättningen ser jag som en ganska enkel sak. För ett par tusenlappar i månaden till marknadsföring skulle man kunna öka omsättningen med uppskattningsvis 50%. Lägger man dessutom ner lite tid på sorimentet och genomför lite aktiviteter kan man utan större problem mer än fördubbla den på ett halvår. Vi saknar dock tiden och lusten. Vi lägger ner uppskattningsvis två-tre timmar om dagen på den, vilket är mer än som finns. Vi har tvärtom försökt minska volymerna.

Sortimentet är mycket specialiserat och det krävs ett visst mått av kunnande om produkterna och de verksamheter de skall användas i - verksamheten är alltså inte lämplig syssla för vem som helst att driva. Kunderna finns i hela Norden och i rörelsen finns några agenturer för olika kända och populära produkter (gäller hela norden).

Vad säger expertpanelen, hur mycket kan en sån rörelse vara värd? Finns det några värderingsmodeller/principer som kan ge någon vägledning? Eller är det bara att lägga ner?
Spiritus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017