FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej. Jag fick för mig att försöka sammordna alla mina domäner på ett ställe och valde Loopia DNS då de har stöd för dynamiskt ip och verkar vara skapligt smidigt. Undrar dock lite saker både generellt om DNS och om Loopia i sig.
1. Vad innebär @ och * egentligen när man har det som subdomän? Är båda wildcards eller? Eller har @ nåt med e-post att göra? Ska man ha * eller @ när man lägger upp MX records? Är hopplöst att googla på * och @ därför jag är lite lost ![]() 2. LoopiaDNS har nån option där det står typ "Synkronisera .mindomän.se med www.mindomän.se". Vad innebär detta egentligen? Det går nämligen inte att kryssa ur den. 3. Jag har reggat en .com domän på Binero och skulle vilja byta registrar (alltså så jag sköter dns hanteringen för den hos loopia), hur gör man detta. Ringa binero eller? Det var nog allt för nu .. ![]() Ps. Kommer ni åt http://ohsohightech.se nu fresten? Jag kommer åt den hemma men inte på jobbet. Nån som kan luska ut vad som är knas? Ska man kunna köra nslookup mot ohsohightech.se om man har sitt A record pekat mot *.ohsohightech.se? Jag kan köra nslookup på www.ohsohightech.se nämligen .. jävla snurrigt ![]() |
||
![]() |
![]() |
|
|