FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har ett litet MySQL problem.
Jag behöver summan av ett fält i en tabell för att använda i mina WHERE kriteria, men jag är lite av en kratta på SQL och vet inte om det går och isåfall hur. Har testat följande: Kod:
SELECT DISTINCT hand.id FROM handdata_hand AS hand, handdata_players AS players, handdata_forced AS forced WHERE players.hand_id=hand.id AND forced.hand_id=hand.id AND ((players.player_stack / (SELECT SUM(amount) FROM forced WHERE hand_id = hand.id )) BETWEEN 0 AND 5) Table 'handdata.forced' doesn't exist Det är egentligen en mycket längre fråga och använder jag inte alias i min subquery så relaterar inte resultatet till rätt "hand.id". Kör jag innan "FROM" så vet jag inte hur jag skall kunna använda värdet under "WHERE", t.ex.: Kod:
SELECT DISTINCT hand.id, SUM(forced.amount) AS forcedamount FROM handdata_hand AS hand, handdata_players AS players, handdata_forced AS forced WHERE players.hand_id=hand.id AND forced.hand_id=hand.id AND ((players.player_stack / forcedamount) BETWEEN 0 AND 5) Någon som har en idé? |
||
![]() |
![]() |
|
|