FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man har ju vant sig vid att använda Google Analytics för att spåra allting som händer på sin webbplats. Men nu har jag stött på ett problem. Jag vill spåra någonting, men JavaScript är inte tillgängligt
![]() Jag håller på och utvecklar en applikation för mobiltelefoner där man kan ladda ner flera olika paket. Allting är gratis och kräver inte någon registrering. Nu vill jag spåra vilka paket och vilka versioner av paketen som laddas ner, samt hur många användare jag har. Själva nedladdningen sker från min webbserver, via http. Det finns inte något stöd för kakor inbyggt i mobilen, så jag kan inte sätta några id:n. Det jag har tänkt att lagra är IP-ADRESS, VERSION, PAKETNAMN, DATUM OCH TID Denna informationen lagrar jag alltså på min webbserver. Min fråga är - hur lagrar jag bäst denna information så att jag kan analysera den på bästa sätt (gruppera på dag, månad, år samt selektera på paket och version)? Edit: ett sätt är kanske att använda Google Graphs Api. Men min fråga kvarstår. Hur lagrar jag datan på bästa sätt för att snabbt få fram bra data som jag kan koppla till google graphs api, eller motsvarande tjänst? |
||
![]() |
![]() |
|
|