Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Viktigt när ni väljer cms?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-05, 12:59 #1
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2006
Jag ligger i startgroparna för ett cms projekt, och jag undrar lite vad ni prioriterar när ni väljer publiceringsverktyg. Jag har varit med om att utveckla olika publiceringsverktyg tidigare så jag vet vad jag håller på med.

Målgruppen är små till medelstora sidor, som främst "drivs" av vanliga användare och inte teknikgurus. Det kommer finnas community funktioner, men det kommer inte att vara ett portal system.

Det som skiljer systemet från dem som existerar nu är främst det applikationslika gränssnittet och det tunga fokuset på standard kompabilitet. Lite som en korsning av WordPress och ModX. Tanken är att resultatet som kommer ut av detta ska släppas som open source, med möjlighet till kommersiell support i samband med de första stabila versionerna.

Nu när ni har lite bakgrund, vad är det som ni tycker är viktigast i ett publiceringsverktyg?

Några frågeställningar:
- Ska det vara så enkelt som möjligt att komma igång och/eller anpassa, eller är det viktigare att det funkar bra när man väl kommit igång?
- Är det viktigt att det finns gott om extensions/templates/etc?
- Är möjligheten att vidareutveckla/skapa egna komponenter viktig för er?
- Är det viktigare att systemet har många aktiva utvecklare än en stor användarbas?

I och med att i princip alla här ingår i den primära målgruppen för systemet så tänkte jag att detta är ett bra ställe att börja fråga på.

Jag kan tillägga att på serversidan är det PHP med Zend Framework i botten som gäller.
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017