FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Jag funderar på att starta en rörelse "vid sidan om" mina studier, för att utveckla webbsidor/webbapplikationer åt privatpersoner såväl som företag. Med tanke på att jag endast ser det som en extrainkomst beräknar jag att tjäna runt 8000 - 14 000 / året. Efter att ha hört mig för verkar det som att man oavsett verksamhet och inkomst behöver registrera sig som ett företag, ordna med f-skatt och liknande (i ett annat inlägg här under diskuteras dock detta i ett butikssammanhang, men då jag i kontrast kommer att syssla med tjänster). Problemet är att jag är omyndig, 17 år, i inledningsskedet för verksamheten. Detta leder mig till en ofrånkomlig (?) väg via kommunens överförmyndare vilket kännns lite trassligt med tanke på min ringa inkomst (och även arbete) ur det hela. Dock fick jag nyligen höra att det kunde gå att starta det som en slags "hobbyverksamhet" och därmed ej skatta, men hur bör man i det fallet sköta betalningar / fakturor och liknande? Ett väldigt tack för svar / ledning! ![]() |
||
![]() |
![]() |
|
|