Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur mycket tror vi att din domän är värd?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2021-09-24, 16:20 #11
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jul 2005
Har lämnat off-topic diskussionen ovan obesvarad. Tänker fortsätta med det men kan generellt inflika att alla har olika åsikter och det är okej. Detta är inte fakta utan just åsikter och i slutändan är faktan vad marknaden betalar.

Man får även komma ihåg att många (alla?) domäner jag värderar lågt har legat oregistrerade sen webbens begynnelse av en anledning.
Det finns även massa undantag från detta och generell värdering. Och många lurar sig själv i en confirmation bias där man ser till undantaget för stödja sin värdering och ignorerar övriga 99,99%.

Nu till trådens syfte och det roliga!

Citat:
Ursprungligen postat av danielx Visa inlägg
Vad tror ni om domänerna princess.nu och princess.rs?
princess.nu - Få engelska ord blir bra på .nu och kan inte se att denna skulle vara en av de som gör det.
Prisidé: 300kr

princess.rs - Serbisk domän! Kul då det är väldigt ovanligt och inte finns hos de flesta återförsäljarna. Har själv en sajt i Serbien med .RS domän så vet att där finns mängder med bra domäner kvar att regga för den som vill.
Men värderingen är därefter då det helt saknas efterfrågan. Speciellt när domänen inte är på Serbiska.
Prisidé: Besplatno (gratis)

Citat:
Ursprungligen postat av DKungen Visa inlägg
bypass s e.
Har svårt att värdera medicinska domäner i Sverige. Finns få, om några annonsörer i såna områden här medan i USA skulle privata aktörer slåss om annonsutrymmet.
Prisidé: 100-1500kr

Citat:
Ursprungligen postat av jakoob Visa inlägg
jag testade att regga en education tdl.
vad tycker ni jakob.education är värd?
Kul med ens namn! Jag försöker fortfarande övertyga en viss annan Dan här om att släppa Dan.se ;-)
Men Jakob finns ledigt på massa andra bättre TLDer om det är allt man önskar, .eu, .fit, .city. .news, .global, .consulting, .cc, .coach, .love m.m.
Prisidé: 100kr
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Taggar
domännamn, domänvärdering, värde, värdera, värdering

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 10 (0 medlemmar och 10 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017