Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad anser ni om Linkedin för att marknadsföra ett företag?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-05-03, 02:20 #1
Jakerlund Jakerlund är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 23
Jakerlund Jakerlund är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 23
Standard Vad anser ni om Linkedin för att marknadsföra ett företag?

Hej,

Jag har fått en förfrågan att sätta upp ett företags linkedin sida.
Dom säljer via grossister och återförsäljare och nästan aldrig till slutkund.
Personligen har jag svårt att se varför, på vilket sätt kommer detta att gynna företagets försäljning osv.
Ingen av kunderna lär ju logga in på linjedin för att hitta deras produkter.
Deras produkter hittas lättast via google och på deras hemsida och ute hos grossister. Kunderna är installatörer och konsulter som ritar in produkter vid nybyggnationer.

Vad är era erfarenheter kring linkedin bortsett från att rekrytera personal.
Är det värt tiden att hålla på med för att marknadsföra ett företag?
Om man vill nå ut till fler kunder satsar man väl hellre på andra kanaler, ny fräsch hemsida med alla produkter och information kring dessa, annonser i branschtidningar, nyhetsbrev, trycksaker och produktfilmer, info-filmer osv.

Hur ser ni på linkedin i marknadsföringssyfte 2017 för en grossist och tillverkare av elektronik?
Jag kanske har helt fel när jag är negativt inställd till arbetet på linkedin... eller?

Jag är tacksam för all er expertis!
Jakerlund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 

Taggar
linkedin, marknadsföring


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017