FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag har fått en förfrågan att sätta upp ett företags linkedin sida. Dom säljer via grossister och återförsäljare och nästan aldrig till slutkund. Personligen har jag svårt att se varför, på vilket sätt kommer detta att gynna företagets försäljning osv. Ingen av kunderna lär ju logga in på linjedin för att hitta deras produkter. Deras produkter hittas lättast via google och på deras hemsida och ute hos grossister. Kunderna är installatörer och konsulter som ritar in produkter vid nybyggnationer. Vad är era erfarenheter kring linkedin bortsett från att rekrytera personal. Är det värt tiden att hålla på med för att marknadsföra ett företag? Om man vill nå ut till fler kunder satsar man väl hellre på andra kanaler, ny fräsch hemsida med alla produkter och information kring dessa, annonser i branschtidningar, nyhetsbrev, trycksaker och produktfilmer, info-filmer osv. Hur ser ni på linkedin i marknadsföringssyfte 2017 för en grossist och tillverkare av elektronik? Jag kanske har helt fel när jag är negativt inställd till arbetet på linkedin... eller? Jag är tacksam för all er expertis! |
||
![]() |
![]() |
|
|