Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

WN inte vad det en gång var

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-09-16, 03:20 #11
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
När jag hade min peak i internetkarriären 2007 fanns det inga begränsningar på möjligheterna. Nu 10 år senare har google dödat affiliate, vi med äldre siter har tur och hänger kvar men med negativ trend.
Finns fortfarande möjligheter, men måste jobba mycket mer och tänka stort. Känner att jag behöver jobba minst 30 gånger mer för att uppnå samma resultat som för 10+ år sedan.

Det är mycket svårare och över hälften av affiliates tjänar nästan inget nu, men det finns fåtal som tänker utanför boxen samt jobbar effektivt som tjänar riktigt bra med pengar idag, men det är mer än heltidsjobb och kräver investering.

Har en vän som är bland dem bästa i SEO på engelska/USA och han har över 10,000kr i månadsutgift bara för att fortsätta hålla en hemsida på top 3 i google för ett fras med mycket konkurrens. Så förutom intelligens, erfarenhet och mycket arbete krävs också pengar så som det ser ut nu.

Men jag tror verkligen att historien kommer att upprepa sig, det gör det alltid.

Fanns altavista, lycos och andra, sedan kom yahoo och tog över större del av marknaden, senare kom google och bing.

Det här är internet och förändring kan ske snabbt, jag har ingen tvekan om att historien kommer att upprepa sig förr eller senare och att google kommer att förlora en hel del till annat sökmotor. Kan vara facebook som tar fram eget sökmotor, microsoft/bing eller något helt nytt.

Det är bara tidsfråga, google växte tack vore oss webmasters men sköter dem sig inte kommer vi bara att välja ett annat sökmotor.

Jag tycker man skall tänka långsiktigt och fortsätta jobba hårt och effektivt, bara tidsfråga innan marknadsföring blir lätt igen och då blir man i princip stenrik på en gång om man har mycket redo.

Citat:
vi har flera gånger tänkt göra WN till en guidesida i stället. Guide över Webbhotell, SEO, shoppingsystem osv. Men styrkan i WN har genom åren varit att vi låtit det mesta vara. Men jag kan hålla med om att nu kanske jag borde ändra på rätt mycket.
Ni bör behålla forumet, guide sida kommer inte att få så mycket återbesök som forumet.

Ni kan ju behålla forumet och ändra huvudsidan om det nu inte förstör för trådlänkarna som redan kommer upp i google.

Mobilvänlighet vore bra mycket besökare via mobil nu, titta på hur flashback forumet gör det, ser ganska bra ut i mobilen.
Lindalicious är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017