FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Här har ni en total rookie. Jag har egentligen noll koll på varken domäner, webbhotell eller hur man ens börjar för att skapa en hemsida. Men jag har börjat få intresse för det, speciellt handel med domäner men känner även att jag vill lära mig bygga hemsidor. Har alltid velat göra det men aldrig haft motivation. Schysst forum i alla fall, har läst igenom en hel del trådar och lär mig hela tiden någonting nytt. Har under dom senaste två dagarna ungefär registrerat 200+ domains, vart riktigt beroendeframkallande. Har gjort allt manuellt, men insåg igår att det verkar finnas program tillämpade för att förenkla helt och hållet. Satt uppe till 06:00 för att försökta ta hem asia.se, men när det var 40 min kvar så läste jag om snapback och lite hur det funkade. Hann inte säga swish så var domänen borta ![]() Jag ska inte störa er med för mycket nybörjarfrågor, utan jag ska lära mig med tiden. Det jag funderar över dock bara lite snabbt är: 1. För att hitta domäner som är påväg att gå ut/gått ut, hur går ni tillväga? Använder ni något program som ni skulle kunna tipsa om? Ska helst vara så lättmanövrerat som möjligt men gärna så att majoriteten av domänerna som släpps finns med och att det finns med .SE samt .COM. Att det kostar gör ingenting. Har testat DomCop's free-trial. För att få tillgång till alla upphörande domäner samt de som redan upphört så kostar det 56$ eller 98$ beroende på hur avancerat man vill ha. Samt "Domain Name Filter Pro" hos Brainstorm.domains men har inte riktigt fått grepp på hur det funkar. 2. Vilka snapback-tjänster rekommenderar ni att använda? Till .SE och .COM främst. Går det att kombinera på något sätt för att få bäst möjliga chans? 3. Har reggat några domäner på Loopia, men deras pris jämförde sig ju rätt rejält med t.ex WK.se. 119 kronor och 10 kronor. Som jag förstått det så är det dyrare dock att registrera ett till år via WK.se samt att man själv måste säga upp avtalet 30 dagar innan, annars får man faktura med rätt dyra domäner. Så bara om man klarar sig ifrån att glömma bort alla domäner så är det inga fällor jag kan gå i ang. WK.se? Använder även Namecheap för registrering av .COM då jag helst betalar med Bitcoin där. Alla nybörjartips, länkar som kan vara nödvändiga och dylikt uppskattas!! Vart ett långt inlägg, hoppas det inte vart för många frågor. Är nyfiken av mig, men kanske borde försöka läsa istället. Dock finns det så sinnessjukt mycket info om allt så känns säkrast att börja här! MVH PleasureBox |
||
![]() |
![]() |
|
|