Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Söker Malta Expert för Konsultation

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2016-04-23, 10:22 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Låter litet antar att alla känner alla i Malta, gäller nog att inte göra bort sig

I mindre samhällen där alla känner varandra brukar det inte vara mycket brottslighet.

Hur är det i Malta, kan du lämna mobilen eller datorn på bordet på ett cafe utan att någon tar det, eller finns det många ficktjuvar där?

Malta ligger ganska nära Libyen och Tunisien, ser man många flyktingar på gatorna?
Några år sedan kunde du lämnat mobilen så, idag vet jag inte även om mycket lägre brottslighet än många andra länder. Vissa ställen kunde jag nog lämnat mobil idag men nog inte ställen med massa turister etc runt.

Handlar om allt folk som kommit till Malta.

För knappt ett år sedan, kom det massa romer till Malta. Och då ökade stölder av mobiler och liknande. Malta plockade ihop alla romer och deporterade dom från ön. Här vågar myndigheterna göra rätt saker utan rädda för gnäll. Och efter det har jag inte sett några här

Flyktingar som flyktingar nej inte denna sidan Malta, svarta personer har dock enstaka egna stadsdelar dock här. Malta gör allt för dom inte ska komma hit, om dom ändå råka komma hit av misstag vilka alla flyktingar gör. Det är en ö som dom inte kan komma vidare ifrån sedan :P

Malta behandlar dom som dom inte vill ha dom med, får inte arbetstillstånd och massa saker fast dom bott här massa år etc. Problemet är som sagt dom kan inte själva åka från Malta till annat land för dom har ju inga papper eller godkända visum.

Dom står uppradade i Marsa typ och hoppas någon ska plocka upp dom på morgonen för något jobb.

När vi pratar om Libyen och Tunisien, ofta inte flyktingar då.

Var skandal för något år sedan med, skapades massa skalbolag med papper som visade bolaget hade flera miljoner kapital vilket gjorde folk från Libyen kunde flytta till Malta och få residency.

Efter det har en del myndighetshuvuden fått rulla. Var antal hundra bolag med och del mutor :P

Så nu kan man tro Malta delvis är ett Arabland, man ser extremt många fina bilar med regplåtar från Libyen och dom bor ändå i fina områden etc. Sitter alltid fikar på fina cafe etc runt hörnet här. Men vi pratar alltså inte flyktingar där utan rikare medelklass eller bättre.

Och Malta säljer medborgarskap för 650.000EUR, och man får ju även fri rörlighet hela EU / Schengen med medborgarskap i ett EU land.

Så extremt många från Libyen på Malta nu, men gräns är nu dock stängd. Malta godkänner inte visum längre vad jag hört.

Hur många det är från Tunisien har jag inte hört något om, går direktflyg dit några gånger per veckan men hur många från Tunisien som är i Malta ingen koll på.

Enda jag hört om Tunisien i Malta är i nyheter att vissa från Tunisien blivit gripna för massa brott på Malta endast.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017